РОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ STEAM І МЕДІАОСВІТИ
![]() |
STEM |
Сьогодні ми маємо посилено розвивати компетенції своїх учнів в науково-технічному напрямі, оскільки про те, що зараз усе пов’язано з технологіями відомо всім. Це спонукає нас до впровадження комплексного міждисциплінарного підходу з проектним навчанням. Саме це об’єднує STEAM-освіту (абревіатура від англійських слів Science, Technology, Engineering, Arts, Math, що в перекладі означає наука, технології, інженерія, мистецтво та математика), яка вчить жити в реальному швидкозмінному світі, вміти реагувати на зміни, критично мислити і бути розвиненою творчою особистістю [4], та медіаосвіту, яка передбачає всебічну підготовку дітей і молоді до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою медіа, формування в них медіаобізнаності, медіаграмотності й медіакомпетентності відповідно до їхніх вікових та індивідуальних особливостей, щоб захистити їх від потенційно шкідливих ефектів медіа, а також виховати такого споживача медіа, який міг би ефективно задовольняти свої інтереси, використовуючи як традиційні, так і новітні засоби масової комунікації [3].
Раннє залучення учнів до STEАM і медіаосвіти може підтримати не лише розвиток креативного мислення та формування компетентності дослідника, а й сприяти кращій соціалізації особистості, тому що розвиває такі навички, як співробітництво, комунікативність і творчість. Уміння працювати в команді є дуже важливою життєвою навичкою, оскільки така робота вимагає від учасників не тільки різноманітних міждисциплінарних знань, а й спільного розв’язання складних завдань для досягнення кінцевого результату, тому ми наголошуємо на співробітництві. Крім того, щоб досягти кінцевого результату необхідно навчитися знаходити можливості для спілкування «один на один» і «один-до-багатьох», а також спільну мову, бути тактовним, толерантним, а це сприятиме 93 продуктивній спільній роботі і зміцненню авторитету не тільки вчителя, а кожного учасника команди, тому ми говоримо про комунікативність. І STEАM-освіта, і медіаосвіта створюють умови для розвитку творчих здібностей дитини, допомагають їй розкритися, а ««креатив» може вдихнути нове життя в будь-який науковий і технологічний проект, показати його ще не розкриті можливості» [4], тому творчість є дуже важливою, бо творча людина здатна в буденних речах бачити щось незвичне і спроможна до винаходів.
Ураховуючи те, що впровадження в навчально-виховний процес методичних рішень STEАM і медіаосвіти дозволить сформувати в учнів найважливіші характеристики, які визначають компетентного фахівця, ми спробували об’єднати ці дві інноваційних форми освіти, запровадження яких, у першу чергу, дозволить розвинути в учнів критичне мислення, уміння побачити проблему; здатність до конкретизації або синтезу; гнучкість як уміння зрозуміти нову точку зору і стійкість у відстоюванні своєї позиції; оригінальність, відхід від шаблону; відчуття гармонії в організації ідеї. Одним із аспектів медіатворчості є робота над створенням мультфільмів. Ідея запропонувати своїм учням створити мультфільм виникла після навчання 26-30 серпня 2016 р. у літній школі анімації, яка проходила в межах фестивалю «Кіномедіа», де я мала змогу ознайомитися з різними техніками створення мультфільмів. Заняття анімацією – це великий спектр різноманітних за формою і змістом робіт, який передбачає проектну діяльність.
Під час створення мультфільму дитина вчиться працювати з інструментами (пензликом, олівцями, різальними інструментами, фотоапаратом), знайомиться з властивостями та можливостями різноманітних матеріалів (пластиліном, піском, фарбами, крейдою, пастеллю, кольоровим папером, дротом, ґудзиками тощо), освоює різні види технік художніх робіт, а також здобуває перші навички сучасних мультимедійних технологій [1, 27]. Головне – здобуває досвід роботи в колективі та колективної творчості. Працюючи над створенням мультфільму, діти відкривають для себе таїну його появи на світ, а знімальний майданчик стає для них розвивальним середовищем і місцем для самореалізації, розвитку творчих здібностей, комунікативної компетентності тощо
Немає коментарів:
Дописати коментар